Printre cele mai rusinoase topuri ale drumurilor proaste din Romania se afla DN18,drumul care leaga Bucovina de Maramures.Pe raza localitatilor Iacobeni,Carlibaba si Pasul Prislop,pe o portiune de aproape 50 de km se afla cel mai dezastruos tronson de drum din zona Bucovina-Maramures.
Cea mai mare problema pentru localnicii din zona si pentru cei care tranziteaza aceasta portiune de drum este ca aceasta situatie persista de zeci de ani,mai grav este ca aceasta portiune de ,,drum national" este de o importanta strategica in turismul romanesc.De la iesirea din Iacobeni spre Maramures,din intersectia DN 17 cu DN 18 ,pina in comuna Ciocanesti drumul nu arata foarte rau fata de ceea ce urmeaza.Insa cele patru localitati prin care traverseaza DN18 pe raza judetului Suceava,Ciocanesti,Botus si satul Valea Stanei,dar si in interiorul comunei Carlibaba este un dezastru,aceasta zona este condamnata pur si simplu la izolare totala.
Turismul din zona este la un pas de colaps,spune primarul comunei Ciocanesti,Radu Ciocan,,2013 ar putea fi primul an in care traditionalul festival al pastravului sa numai aiba loc.Motivul?Care ar fi altul decat drumul inpracticabil.Turiştii care ar vrea să ajungă în comuna muzeu Ciocăneşti se interesează prima dată dacă s-a făcut drumul. Când li se spune că „se va face”, renunţă să mai vină în zonă"scrie Monitorul de Suceava.
Acum cand iarna nu prea mai are putere si primavara incepe sa-si arate frumoasa fata si fantezia culorilor,cand totul renaste,DN18 trage sa moara,Israelienii de la Shapir Structures tin lumanarile la cei patruzeci si ceva de kilometri de drum care trebuiau finalizati din 31 august 2013.In rapoartele Companiei Naţionale de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale,Direcţia Regională de Drumuri şi Poduri (DRDP) Iaşi,DN18 este intrat in programul de reabilitare de vreo doi ani de zile.
Se lucreaza este adevarat dar nu pe tronsonul de circa 40 de km din judetul Suceava.
Referitor la starea DN 18, Ovidiu Laicu, directorul DRDP Iaşi, a venit cu o serie de precizări pentru Monitorul de Suceava. În momentul de faţă, drumul este predat pentru întreţinere şi execuţie către firma din Israel.
„Pe raza DN 18, în zona administrată de DRDP Iaşi, s-au executat reparaţii pe suprafeţe întinse şi izolate, drenuri fund de şanţ, consolidare de corp drum spre albia râului Bistriţa. Deoarece a fost finalizată baza de producţie a constructorului de la Cârlibaba, care este dotată cu staţie de fabricare mixturi asfaltice de mare capacitate şi staţie de betoane, este de aşteptat o accelerare semnificativă a lucrărilor de drum şi de poduri”, se arată în răspunsul trimis de Ovidiu Laicu.
Nici o certitudine nici pentru 2013,spun cei de la Monitorul de Suceava!
Marea problemă este însă că firma va lucra în funcţie de alocaţia bugetară pe 2013, iar aceasta nu pare deloc certă.
„Lucrările se vor ataca în funcţie de decizia care se va lua în legătură cu finanţarea lucrărilor pentru anul 2013”, este partea cheie din răspunsul oficialilor de la Iaşi. Aşadar, nici pentru 2013 nu putem vorbi de o certitudine privind reabilitarea în adevăratul sens al cuvântului a DN 18. Este o realitate cruntă, care a ajuns şi la urechea autorităţilor locale din cele două comune, Ciocăneşti şi Cârlibaba, şi care dă fiori celor care se lovesc zilnic de drumul naţional ajuns o aglomeraţie de gropi printre urme de asfalt.
Galerie foto:Monitorul de Suceava. |