Guvernul a aprobat, în şedinţa de ieri, proiectul privind taxa pentru emisiile poluante provenite de la autovehicule, a anunţat ministrul Mediului, Laszlo Borbely. Astfel, taxa auto scade cu pånă la 25%. Dacă taxa de poluare plătită începånd cu 1 iulie 2008 este mai mare decåt cea rezultată din aplicarea noii legi, contribuabilii pot să solicite restituirea diferenţei de bani, potrivit proiectului iniţiat de Ministerul Mediului. Taxa urmează să se aplice şi maşinilor care au fost înmatriculate pånă în 2007 şi care vor fi våndute pentru prima dată pe teritoriul Romåniei. „
Conform ziarului curentul,taxa se modifică pentru a elimina procesele multe, care au fost în această perioadă, sau pentru a le reduce şi a da un mesaj clar celor care, în continuare, vor trebui să plătească această taxă. Eu de la început am spus care va fi concepţia ministerului faţă de legislaţia actuală. Am redus cu pånă la 25% taxa auto, asta înseamnă că cei care după 1 iulie 2008, de cånd a intrat prima lege în vigoare, au plătit mai mult, vor primi înapoi banii care au fost plătiţi suplimentar, prin Direcţiile Judeţene ale Finanţelor Publice.
Pentru a putea să dăm un răspuns clar Curţii Europene de Justiţie, care a zis că a fost o discriminare indirectă, am introdus această obligaţie ca, de la data intrării în vigoare a acestei legi, maşinile care au fost înmatriculate înainte de 1 ianuarie 2007, la prima vånzare, cumpărătorul să plătească taxa de primă înmatriculare. Acestea sunt punctele principale ale proiectului, care va fi discutat în Parlament în procedura de urgenţă“, a precizat, ieri, ministrul Lazslo Borbely. Şeful de la Mediu a precizat că, în momentul de faţă, nu are în vizor o taxă unică pentru toate maşinile. „Interesul ministerului este să reducem poluarea. Anul trecut am scos 190.000 de maşini, anul ăsta 110-120.000 de maşini. Eu nu pot să permit să dau bani pentru a scoate maşini care poluează şi să permit să se aducă maşini second hand, fără a exista o taxă. Aceasta este logica pe care nu o vom schimba pe termen scurt“, a subliniat Borbely. Potrivit ministrului, în urma acestei taxe, venitul suplimentar va fi de 331 milioane de lei pe an. De asemenea, se estimează înmatricularea a 147.000 de maşini, în acest an. Potrivit proiectului de lege, care are la bază principiul „poluatorul plăteşte“, taxa va fi plătită o singură dată, atåt pentru autovehiculele noi sau second-hand care sunt înmatriculate pentru prima dată în Romånia, indiferent dacă autovehiculul este produs în ţară sau străinătate, cåt şi pentru autovehiculele înmatriculate înainte de anul 2007 pentru care nu a fost plătită o astfel de taxă, se arată într-un comunicat al Ministerului Mediului. Pentru autovehiculele înmatriculate înainte de anul 2007, taxa de poluare va fi achitată la momentul primei transcrieri a dreptului de proprietate a autovehiculelor, în cazul înstrăinării acestora, după ce intră în vigoare această lege. Modalitatea de calcul a taxei este unitară pentru toate situaţiile în care aceasta se achită. Aceasta se calculează pe baza unor criterii obiective (tipul motorizării, capacitatea cilindrică, emisia de CO2 şi norma de poluare), luånd în considerare şi deprecierea autoturismului.
Conform ziarului curentul,taxa se modifică pentru a elimina procesele multe, care au fost în această perioadă, sau pentru a le reduce şi a da un mesaj clar celor care, în continuare, vor trebui să plătească această taxă. Eu de la început am spus care va fi concepţia ministerului faţă de legislaţia actuală. Am redus cu pånă la 25% taxa auto, asta înseamnă că cei care după 1 iulie 2008, de cånd a intrat prima lege în vigoare, au plătit mai mult, vor primi înapoi banii care au fost plătiţi suplimentar, prin Direcţiile Judeţene ale Finanţelor Publice.
Pentru a putea să dăm un răspuns clar Curţii Europene de Justiţie, care a zis că a fost o discriminare indirectă, am introdus această obligaţie ca, de la data intrării în vigoare a acestei legi, maşinile care au fost înmatriculate înainte de 1 ianuarie 2007, la prima vånzare, cumpărătorul să plătească taxa de primă înmatriculare. Acestea sunt punctele principale ale proiectului, care va fi discutat în Parlament în procedura de urgenţă“, a precizat, ieri, ministrul Lazslo Borbely. Şeful de la Mediu a precizat că, în momentul de faţă, nu are în vizor o taxă unică pentru toate maşinile. „Interesul ministerului este să reducem poluarea. Anul trecut am scos 190.000 de maşini, anul ăsta 110-120.000 de maşini. Eu nu pot să permit să dau bani pentru a scoate maşini care poluează şi să permit să se aducă maşini second hand, fără a exista o taxă. Aceasta este logica pe care nu o vom schimba pe termen scurt“, a subliniat Borbely. Potrivit ministrului, în urma acestei taxe, venitul suplimentar va fi de 331 milioane de lei pe an. De asemenea, se estimează înmatricularea a 147.000 de maşini, în acest an. Potrivit proiectului de lege, care are la bază principiul „poluatorul plăteşte“, taxa va fi plătită o singură dată, atåt pentru autovehiculele noi sau second-hand care sunt înmatriculate pentru prima dată în Romånia, indiferent dacă autovehiculul este produs în ţară sau străinătate, cåt şi pentru autovehiculele înmatriculate înainte de anul 2007 pentru care nu a fost plătită o astfel de taxă, se arată într-un comunicat al Ministerului Mediului. Pentru autovehiculele înmatriculate înainte de anul 2007, taxa de poluare va fi achitată la momentul primei transcrieri a dreptului de proprietate a autovehiculelor, în cazul înstrăinării acestora, după ce intră în vigoare această lege. Modalitatea de calcul a taxei este unitară pentru toate situaţiile în care aceasta se achită. Aceasta se calculează pe baza unor criterii obiective (tipul motorizării, capacitatea cilindrică, emisia de CO2 şi norma de poluare), luånd în considerare şi deprecierea autoturismului.
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Comentariile dumneavoastra aici!
Comentariile injurioase sau care conțin cuvinte obscene, vor fi șterse,de asemenea și comentariile care aduc atingere demnității!
Comentariile care sunt postate cu scopul de a face reclamă sau care conțin linkuri spre site-uri vor fi șterse, de asemenea tot ceea ce este reclamă directă sau mascată, va fi șters!