Şoferii care vor circula pe DN 18 între Iacobeni şi Cârlibaba vor scăpa de coşmarul celui mai ,,prost'' drum din zona.
Conform Publicatiei Monitorul de Suceava,seful Direcţiei Regionale de Drumuri şi Poduri Iaşi, Dănuţ Pilă, a anunţat că firma Shapir Structures din Israel a început de săptămâna trecuta lucrările de plombare a gropilor, astfel încât drumul să fie parcurs mai usor pe acea portiune. Acest drum este unul dintre cele mai importante drumuri turistice,care face legătura cu judeţul Maramureş,va putea fi folosit din nou de şoferi, fără ca aceştia să mai aibă teama că maşinile lor vor fi distruse,în condiţiile în care, în prezent,drumul de la Iacobeni spre localitatea Borşa, din Maramureş, prin comunele Ciocăneşti, Cârlibaba şi pasul Prislop, este aproape impracticabil.
Dănuţ Pilă spunea că firma din Israel va interveni pentru astuparea gropilor, tot aceasta urmând să se ocupe şi de întreţinerea acestui drum pe timp de iarnă.
„Într-o primă fază, firma respectivă trebuie să asigure condiţii de trafic bune, mai ales că se apropie sezonul rece, urmând ca apoi să înceapă efectiv lucrările de reabilitare a tronsonului de drum de la Iacobeni la Cârlibaba. Iar după aceste plombări provizorii se va putea circula în condiţii mai bune decât cele din momentul de faţă”, a spus Dănuţ Pilă.
Firma Shapir Structures din Israel a câştigat licitaţia pentru reabilitarea tronsonului din drumul naţional 18 de la Iacobeni la Moisei, în Maramureş, valoarea investiţiei fiind de 340,06 milioane de lei (fără TVA), adică aproape 80 de milioane de euro. Proiectul este finanţat de către Banca Europeană de Investiţii, prin Programul de Reabilitare Drumuri şi de către Guvernul României. Firma din Israel ar urma să reabiliteze drumul pe o porţiune de 88,46 de kilometri, iar lucrările de artă vor presupune intervenţii la 26 de poduri şi 405 podeţe.
Pe de altă parte, Dănuţ Pilă a mai precizat că o altă investiţie care va începe în judeţul Suceava va fi modernizarea Drumului Naţional 29, între Suceava şi Botoşani. El a arătat că proiectul tehnic pentru această investiţie este depus în momentul de faţă la Compania de Drumuri Naţionale şi Autostrăzi, pentru a obţine avizele necesare. Investiţia va fi realizată de firma Spedition UMB, care va executa lucrările de modernizare a 39,07 kilometri de drum.
Buna stire...adevarat.dar guvernul si organele competente ar trebui sa aiba în vedere caci acest drum,la vremea când a fost facut nu circulau TIR-uri cu 40 tone,acest drun a fost facut sa suporte vehicule cu max 10 tone.Ceea ce ar trebui sa faca este sa reabiliteze drumul pentru vehicule cu încarcaturi de 40 tone,si nu sa cârpeasca gropili......
RăspundețiȘtergere